Skip to main content

Zacznijmy od truizmu: pozytywna energia poprawia samopoczucie pracownik贸w. Praktykowanie pozytywno艣ci i optymizmu wi膮偶e si臋 z korzy艣ciami zdrowotnymi, wi臋ksz膮 wydajno艣ci膮 i mniejszym stresem. Optymistycznie nastawieni pracownicy s膮 szcz臋艣liwsi i bardziej zaanga偶owani w swoj膮 prac臋.

Niezale偶nie od tego, czy jeste艣 pracownikiem, szefem czy pracodawc膮, mo偶esz wiele zmieni膰, je艣li b臋dziesz pozytywnie nastawiony do otoczenia. Promowanie pozytywnej postawy na co dzie艅 pomo偶e Twoim pracownikom i wsp贸艂pracownikom zobaczy膰 rzeczywisto艣膰 w ja艣niejszych barwach, bo pozytywno艣膰 jest zara藕liwa.

Poni偶ej znajdziesz sze艣膰 wskaz贸wek, kt贸re pomog膮 Ci promowa膰 pozytywno艣膰 w miejscu pracy.

Okazuj wdzi臋czno艣膰

Dostrzeganie pozytywnych cech u innych pomaga wydoby膰 je z siebie. Wdzi臋czno艣膰 zwi臋ksza Twoje poczucie szcz臋艣cia i mo偶e zmieni膰 Tw贸j spos贸b my艣lenia. Wdzi臋czno艣膰 w miejscu pracy pomaga rozwija膰 szacunek, zaufanie i wzajemne uznanie w艣r贸d wsp贸艂pracownik贸w. Jak okazywa膰 wdzi臋czno艣膰? Mo偶esz docenia膰 pracownik贸w i wsp贸艂pracownik贸w, chwali膰 ich, dzi臋kowa膰 oraz pomaga膰 im, je艣li tego potrzebuj膮.

U偶ywaj pozytywnych komunikat贸w

Pami臋taj, 偶e s艂owa maj膮 moc i kszta艂tuj膮 rzeczywisto艣膰 wok贸艂 nas. Pozytywne przekazywanie informacji to u偶ywanie s艂贸w, kt贸re s膮 przepe艂nione dobr膮 energi膮. Komunikowanie si臋 w spos贸b pozytywny i konstruktywny zmieni spos贸b, w jaki s艂uchacze odbieraj膮 Twoj膮 informacj臋 zwrotn膮 i Ciebie. Twoja komunikacja mo偶e by膰 pe艂na pasji i dawa膰 innym si艂臋. Pozytywny przekaz zawsze ma wi臋ksz膮 si艂臋 oddzia艂ywania.

Doceniaj ma艂e zwyci臋stwa

艁atwo jest cieszy膰 si臋 ze spektakularnych osi膮gni臋膰, ale na co dzie艅 warto pami臋ta膰 o tym, 偶eby docenia膰 pokonanie kolejnych etap贸w na drodze do sukcesu. Ka偶dy cel sk艂ada si臋 z mniejszych krok贸w a najcz臋艣ciej te sk艂adowe s膮 przez nas pomijane. Pami臋taj, aby docenia膰 ma艂e zwyci臋stwa i wyra偶a膰 swoje uznanie pracownikom, kt贸rzy dzia艂aj膮 zakulisowo na rzecz wsp贸lnego osi膮gni臋cia.

U艣miechaj si臋

Nawet wtedy, gdy nie masz na to ochoty. Ta prosta czynno艣膰 polega na odwr贸ceniu z艂o艣ci do g贸ry nogami i mo偶e przyczyni膰 si臋 do obudzenia w sobie pozytywnych my艣li i uczu膰. U艣miechaj膮c si臋, sprawiasz, 偶e Tw贸j umys艂 czuje si臋 szcz臋艣liwszy. Szczery u艣miech jest zara藕liwy. Nawet je艣li sprzeda偶 nie dosz艂a do skutku lub wyniki s膮 s艂abe, u艣miechanie si臋 do wsp贸艂pracownik贸w przypomina im, 偶e wszystko b臋dzie dobrze.

Rozwijaj relacje

Budowanie zdrowych relacji w pracy ma podstawowe znaczenie dla budowania pozytywnego 艣rodowiska pracy. Spotkania towarzyskie i regularne wizyty w biurze  (np. 2 razy w miesi膮cu, mimo pracy zdalnej) to 艣wietne sposoby na rozwijanie zdrowych relacji z pracownikami, wsp贸艂pracownikami i prze艂o偶onymi.

Pami臋taj o misji firmy

Misja Twojej firmy lub zespo艂u jest wa偶na. Kiedy zesp贸艂 jest zdemotywowany i potrzebuje pozytywnego zastrzyku energii, przypomnij sobie i im, dlaczego firma i praca s膮 tak wa偶ne, co jest Waszym celem.

Pozytywne nastawienie ma ogromn膮 moc, poniewa偶 zwi臋ksza zdolno艣膰 radzenia sobie z problemami i buduje odporno艣膰. Zdarzaj膮 si臋 dni, kiedy promowanie pozytywno艣ci i pozytywnego nastawienia wydaj膮 si臋 niemal niemo偶liwe, ale nale偶y pami臋ta膰, 偶e w ka偶dej sytuacji mo偶na dostrzec co艣 dobrego. Pozytywne nastawienie nie tylko wzmocni Tw贸j spos贸b my艣lenia, ale tak偶e pomo偶e budowa膰 spos贸b my艣lenia os贸b z Twojego otoczenia.

A Ty, w jaki spos贸b budujesz pozytywno艣膰 w swoim miejscu pracy? Podziel si臋 swoimi pomys艂ami!

Dawid Pacha

Founder Pakietu Wsparcia. Pe艂ni艂 role lidera zespo艂贸w ds. innowacji i stratega marketingu online. Wsp贸艂pracowa艂 m.in. z Met膮, Microsoftem, czy Nike. Zna doskonale problemy nowoczesnych firm. Dawid rozwija艂 od zera kilka startup贸w, by艂 tak偶e osob膮 zaanga偶owan膮 osoba w 艣rodowisku marketingowym, software house鈥檕wym i akademickim.